Brands

C

“Carrera er synonymt med pioner design og fremragende kvalitet .
Carrera er et varemærke siden 1956 for folk, der lever efter deres egne regler, og løbende styrker sig og stolt nærmer sig livet, folk der står ud fra mængden.
Hjertet i Carreras enhed er deres vilje til at skubbe grænsen, træde ud af normale konventioner skubbe til det uprøvede og det ukendte. “

Charles Stone New York er pakket med farver. Kollektionen er fuld af toner og nuancer som passer perfekt til dig, der ønsker en unik stil der matcher din person. Til enhver farverig personlighed fås et stel med fed og klart design. Designet er tyndt og fint med subtile retro-elementer, hvilket er i fuld overensstemmelse med de klassiske, kølige og gode kvaliteter, som mange finder synonymt med New Yorks omdømme.

D

Lev drømmen! Det var planen, da Dutz Eyewear startede i 2005. “Vi lytter nøje til vores kunder og går ‘den ekstra mile’ for at være anderledes”.
“Vores forretningsfilosofi er at være instinktiv og ikke for streng; altid forstå de udfordringer optikeren skal kunne håndtere. Som følge heraf har vi etableret en vellykket og stor kundebase i vores hjemland, Holland, og udviklet et verdensomspændende distributionsnet bestående af 23 lande.”
Vi er så Dutz!

F

FLEYE Copenhagen blev grundlagt i 2002 af Annette Estø, Hanne Rosenvold Anderson og Lars Halstrøm. I dag forhandles FLEYE hos udvalgte optikere og i førende mode- og livsstilsbutikker i over 30 lande verden over.
FLEYE Copenhagen er en dansk designvirksomhed med en mission om at skabe briller, der både komplimenterer og understreger den enkelte brugers stil og personlighed.
”Vi arbejder med en filosofi og en æstetik, der er baseret på at opbygge tillid og meningsfulde forhold til mennesker omkring os. I vores design blander vi urbane impulser med klassisk enkelhed.”

I

ogoerIMAGO er latin og betyder; form, ide, fantasi, silhuet, vision, billede. Fortællingen starter i 1990, hvor Rainer Laepple overtager agenturet på Imago efter Alfred Gassner. Han åbner sin forretning i en kælder i München-Ramersdorf.
Samarbejde med OGI, Minneapolis begynder i 2001-2002, kontoret er flyttet ud af kælderen og ind i en 880kvm stor nedlagt landejendom 30 km syd for München og IMAGO distribuerer nu kollektionerne i Europa, Australien og Afrika.
I 2016 trådte IMAGO ind på det spanske og det danske marked med stor succes.

Siden 1987 har Inface leveret simple, urbane og fashionable designs til brille- og solbrillestel.
”Inface er det perfekte tilbehør, som supplerer dit udseende” Inface sikre dig et godt design af høj værdi. Det kan være svært at modstå de nye kollektioner, med nye fortolkninger af klassiske figurer og farver til både damer og herrer.

K

o”Stel af høj kvalitet til dem, som værdsætter design og de små detaljer som gør forskellen. Stellet til dem der nyder at udtrykke deres personlighed.
KunoQvist blev født ud af en lidenskab for briller og et ønske om at være anderledes. Målet har aldrig været at skabe et mærke for alle. Siden den første kollektion blev lanceret i 2005 har der konsekvent været arbejdet med et klassisk skandinavisk design og kombineret med spændende detaljer og et bevidst farvevalg.
KunoQvist skaber stel med farve. Med hver ny kollektion kommer et nyt farveskema. Derfor ændres farvepaletten med tiden.”

N

“NPS tilbyder et stort sortiment indenfor skærmbriller i metal og acetat til en fornuftig pris. På trods af den lave pris har man prioriteret acetat inden plastindsprøjtning for at holde den bedst mulige kvalitet på hele kollektionen. Metalrammerne er alle med flex.
Kollektionen er en god blanding af trendy modeller, blandet med mere klassiske former. “

Ø

“Ørgreen er premium designerbriller i avancerede materialer, kendt for sin signatur stil og innovative farvekombinationer. Grundlagt i København i 1997, er deres mål at designe stærke og tidløse stel for kvalitetsbevidste individer over hele verden.
Ørgreens kollektion indeholder briller og solbriller, fremstillet i titanium og beta-titanium: ædle metaller i en fremragende kvalitet designet til at forblive. Kollektionerne er designet og udviklet i Danmark og lavet i hånden i Japan, kendt og respekteret for høje standarder og uigenkaldelig kvalitet. Individuelt udformet med mere end 100 processer, kan hvert stel tage op til seks måneder for at opnå sin hang til perfektion.
Ørgreen Optics er bedst dansk design. De værdier og standarder, der blev fastsat i 50’erne og 60’erne af internationalt anerkendte designere som Arne Jacobsen og Louis Poulsen – innovation, kvalitet, minimalisme og rene linjer – findes i alle Ørgreens stel – dog med et Ørgreen twist, der består af unikke detaljer og subtile hånd, inspireret af gadekultur, ekstremsport og klassiske biler.
Ørgreen æstetik er legende, dynamisk og undertiden provokerende, men aldrig arrogant. Det handler om at trække på traditioner, vovede at udfordre dem og sætte en ny dagsorden. I stedet for at bygge videre på flygtige trends, er Ørgreens unikke stil og linjer genkendelige og vil altid forblive konsekvente gennem deres designs, som er tidløse og årstidløse, men aldrig uden historie.”

P

Prego solbriller er fremragende håndværk, hvor der er kælet for detaljerne i hvert eneste stel, og Prego sætter hver sæson nye standarder for, hvad man kan forvente af en brille.
Stellene er håndlavede i så høj en kvalitet, at det er muligt at bruge dem både som regulære brillestel eller som solbriller med styrkesolglas.
Hvert Prego stel er omhyggeligt håndpoleret, så ingen skarpe kanter generer, og hvor designet tillader det, er stængerne monteret med “stop- hængsel”, så enden af brillestangen ikke ridser brilleglasset, når brillen foldes sammen.

ProDesign har en moderne, skandinavisk tilgang til design. Med fokus på enkelhed og funktionalitet indlejret i levende farver, er hver model designet til perfektion.
ProDesign skaber sine designs ved hjælp af ægte portrætter og dermed har brillestel og solbriller en ansigtspasning uden sidestykke, der vil supplere din personlige stil med maksimal komfort.
Missionen er at skabe innovativt brille design ved at genoverveje form og funktion ”vi er Eyewear Architects”.

Q

R

“Ray-Ban er et solbrille- og brillefirma, som blev startet i 1937 af det amerikanske firma Bausch & Lomb.

Mærket er bedst kendt for deres Wayfarer og Aviator linjer af solbriller.

I 1929 samarbejde US Army Air Corps, oberst, John A. MacCready med medicinalfirmaet Bauch & Lomb for at udvikle en brille til flyvevåbnet, så piloterne ikke blev distraheret af himlens blå og hvide nuancer.

Nærmere bestemt var MacCready bekymret for, hvordan piloternes briller ville dugge og dermed reducere synligheden i høj højde. Prototypen, der blev oprettet i 1936 og kendt som ‘Anti-Glare’, havde plastrammer og grønne linser, der kunne skære blændingen uden at forringe udsynet. I 1938 tilføjede de slagfaste linser til stellet. Solbrillerne blev omdesignet med en metalramme det følgende år og patenteret som Ray-Ban Aviator. Ifølge BBC brugte brillerne Kalichrome linser, designet til at skærpe detaljer og minimere uklarhed ved at filtrere blåt lys fra, hvilket gør dem ideelle til tågeforhold.

Ray-Bans mest populære solbriller er Wayfarer- og Aviator-modellerne. I 1965 kom Olympian I og II til og de blev meget populære, da Peter Fonda bar dem i 1969-filmen Easy Rider.

I 1987 producerede Ray-Ban en specialudgave af General, som lignede de originale Aviators, der blev brugt af General Douglas MacArthur under Anden Verdenskrig. “

“Rodenstock har været ‘synets pioner siden 1877’.
Som producent af brilleglas og brillestel, ser de på synet i alle dets enkeltheder og har udviklet mesterværker af præcision i funktion, materiale og design i næsten 140 år.
Kun Rodenstock fremstiller både brilleglas og brillestel. Det giver åbenlyse fordele: En individuelt afstemt kombination af et perfekt design og premium-materialer. En sammensmeltning af erfaring og innovation, af tidløse moderne former og en rigtig god funktionalitet. “

S

“Safilo brandet har siden 30’erne været Safilo koncernens vartegn på internationalt plan.

De forskellige linjer, der udgør mærket, har hjulpet med at skabe og opretholde sin prestige med forskellige kollektioner, der er differentierede for at appellere til deres specifikke målmarkeder.
Safilo repræsenterer stolt kulturen i italiensk briller. Hvert stel er en erklæring om æstetik og upåklageligt håndværk. Safilos produktionsfilosofi er evolutionær. Den fusionerer traditionen og italiensk håndværk med industrielt design og med førsteklasses teknologi. Safilo kalder det ‘avant-håndværk’.
“” Vi mener, at stil handler om at være dig selv: et spørgsmål om ægthed, konsistens og personlig elegance””.”

Seiko er det Japanse mærke du også kender fra ure, måleinstrumenter, maskiner og acessories. Deres optiske baggerund går lang tilbage og er snart 100 år gammel.
I 1881 blev Kintaro Hattori etableret af K. Hattori & Co., Ltd., forgænger for dagens Seiko Holdings Corporation.
I 1921 startede import og salg af optiske stel af den optiske afdeling K. Hattori & Co., Ltd., I 1942 blev optiske glas linser lanceret under varemærket Vista – I 1982 blev brandnavn for optiske linser ændret fra Vista til Seiko.
Siden da er der sket en masse hvert år. De arbejder hver dag på at forbedre eksisterende linse og stel produkter samt udvikle nye og endnu bedre.

Sky Eyewear er et dansk brand, som er designet af danske designere i Danmark. Sky Eyewear har to linjer i deres portfolio: SkyVintage og SkyLight.
SkyVintage er skabt med inspiration fra 70’ernes brillemode og tilført nutidig elegance ved kritisk materialevalg og nøje udvælgelse af farvekombinationer. Kollektionen omfatter moderigtige stel til både damer og herrer i alle aldre.
SkyLight er en serie af super lette stel, som fås i mange flotte farver og kombinationer. Kollektionen henvender sig både til damer og herrer.
Ud over SkyVintage og SkyLight har Sky Eyewear også et omfattende solbrille sortiment.

“I 1895 flyttede Daniel Swarovski, en boheme opfinder og visionær, til landsbyen Wattens i Tyrol i Østrig, med sin nye opfindelse designet til at skære og polere krystaller til smykker. Fra denne ydmyge begyndelse er Swarovski vokset til at være verdens førende producent af præcisionsskåret krystal til mode, smykker og nyere belysning, arkitektur og interiør.

Swarovski krystaller er blevet en vigtig ingrediens i international design. Siden 1965 har firmaet taget højde for den fine smykkerindustri med præcisionsskårne krystaller og ægte ædelstene. Swarovski benytter også dette i deres eget mærke af tilbehør, smykker og boligindretningsprodukter som distribueres gennem mere end 2 200 detailhandlere over hele verden.

I dag er virksomheden stadig familiejet og drives af 5 generation. Swarovski har globalt 26.100 medarbejdere og har butikker i 120 lande verden over. “

T

“Thomsen Eyewear-mærket blev grundlagt af Morten Thomsen, der har mere end ti års erfaring indenfor detailhandel, engros og design indenfor brillebranchen.
Med rødder i dansk og skandinavisk designtradition værdsætter Morten Thomsen godt håndværk og er inspireret af form, funktionalitet, æstetik og enkelhed.
“”Vi kombinerer klassiske stilarter med fortolkninger af det moderne look for at skabe udtryksfulde stel med rene og enkle linjer.”” – Morten Thomsen.
Kernen i Thomsen Eyewear består af fem dimensioner, som udformningen af hvert stel skal tilfredsstille:
Høj Kvalitet
Komfortabel at bære
Lette og kraftige
Farve karakter
Unikt design”

“Tom Carlyle Ford er manden bag brandet Tom Ford. Tom Ford er en amerikansk mode designer, filmdirektør, manusforfatter og filmproducent. Han lancerede sit eponyms luksusmærke i 2006, idet han tidligere havde fungeret som den kreative direktør hos Gucci og Yves Saint Laurent.

Tom Ford er vinder af talrige designpriser, hans opstigning i modeverdenen begyndte i 1994, da han blev kreativ direktør for Gucci. Ikke alene ændrede han dramatisk billedet af det legendariske modehus, han ledede også virksomheden til en hidtil uset succes med hans visionære indsigt i, hvad den moderne forbruger ønsker. Hans innovative og provokerende designs sætter tonen til en helt ny retning i luksusprodukter. I 2000 tog Ford også kreativ kontrol over Yves Saint Laurent, et Gucci Group brand, der genoplivede det med sin varemærke kombination af sensualitet og mystik.

I april 2005, et år efter han havde forladt Gucci Group, meddelte han oprettelsen af Tom Ford brandet. En skønhed- og en brillekollektion blev lanceret i 2005 og 2006. i april 2007 åbnede den første betjente butik i New York sammenfaldende med debut af signaturen TOM FORD Menswear og Accessory Collection.

I februar 2011 blev TOM FORD Womenswear Collection introduceret til kunder over hele verden. En stærk vision af moderne feminin glamour, det smukt konstruerede hverdags og aftentøj giver kvinder i alle aldre mulighed for at forstærke deres individualitet og præsentere deres mest glamourøse selv til verden. I september 2011 introducerede TOM FORD sin første Cosmetics Collection, et komplet udvalg af farver og hudbehandlinger.

I dag er der i alt 64 Tom Ford butikker verden over. De mest berømte er butikkerne i Beverly Hills, London, Milano, Tokyo, Las Vegas, Sydney, Dubai, Beirut, Zürich og Rusland.”

W

“I 1996 oprettede Robert Morris, William Morris London – et selvstændigt firma med et meget engelsk mærke. Målet var at tilbyde designerbriller til alle, der giver fremragende originale designs, der løbende udvikler sig.
Sammen med den kærlighed og stolthed, der går ud på at skabe stel, er det samme niveau af hårdt arbejde, dedikation og personlig service, at hvert medlem af William Morris London-teamet stræber efter at give deres kunder dagligt.
Fra en ydmyge begyndelse til hvad der i dag er et succesfuldt globalt brand, anvender William Morris London personale, agenter og distributører over hele verden.
Efterhånden som markedet er vokset, så har kollektionerne, designene, salgsstedet og alt andet fulgt med. For William Morris London, er det vigtigt at deres filosofi og mærkeattributter forbliver så stærk som de var det for alle disse år siden. I en virksomhedsmættet verden er det “”familiens”” værdier, der adskiller dem fra ‘de andre’ og det er blndt andet dét deres kunder sætter pris på.”